Wykładowcy / Eksperci

dr Grażyna Cęcelek

Zdjęcie Grażyna Cęcelek

Kontakt:

Ikona tytuł naukowy

Stanowisko:

profesor ANSB

Specjalista w dziedzinie uwarunkowań rozwoju i wychowania dzieci i młodzieży, bezpieczeństwa społecznego dzieci i młodzieży, doradztwa edukacyjnego, zawodowego i personalnego oraz e-edukacji i pedagogiki medialnej. Autorka licznych publikacji m.in. z pogranicza pedagogiki społecznej, opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej.

Specjalizuje się w zagadnieniach:

  • środowiskowe uwarunkowania rozwoju i wychowania dzieci i młodzieży
  • pedagogiczne aspekty funkcjonowania podstawowych środowisk wychowawczych
  • organizowanie i przetwarzanie środowiska życia człowieka
  • bariery w dostępie do edukacji oraz instrumenty wyrównywania szans edukacyjnych
  • funkcjonowanie szkoły jako środowiska uczenia się
  • kompetencje zawodowe nauczyciela
  • bezpieczeństwo społeczne dzieci i młodzieży
  • edukacja permanentna
  • zagadnienia związane z nowoczesną dydaktyką wykorzystującą formuły e-learning oraz blended learning w procesie edukacji
  • pedagogika medialna
  • doradztwo zawodowe i personalne (również w formie on-line)

Prowadzone zajęcia:

  • Teoretyczne podstawy wychowania
  • Teoretyczne podstawy kształcenia
  • Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza
  • Teoretyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej
  • Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej
  • Prawne podstawy poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Wybrane zagadnienia pedeutologii
  • Metodyka kształcenia zawodowego
  • Seminarium dyplomowe

Współpracuje z:

  • Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie
  • Centrum Myśli im. Jana Pawła II w Warszawie
  • Katedra Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego
  • Instytut Matki i Dziecka w Warszawie
  • Uniwersytet Narodowy „Politechnika Lwowska” – Ukraina

Publikacje:

  • Cęcelek Grażyna (2020), Kompetencje nauczyciela szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.
  • Cęcelek Grażyna (2020), Nierówności społeczno-ekonomiczne a szanse edukacyjne i bezpieczeństwo społeczne dzieci i młodzieży, Difin, Warszawa 2020.
  • Cęcelek Grażyna (2020), Permanent Improvement of Teacher Social Competences as an Indispensable Condition for the Process of Equalizing Educational Opportunities of a Child from a Poor Family – Permanentne doskonalenie nauczycielskich kompetencji społecznych jako warunek niezbędny procesu wyrównywania szans edukacyjnych dziecka z rodziny ubogiej, Progress in education, Volume 62, Roberta V. Nata NOVA Science Publishers, New York 2020.

Udział w projektach:

  • Współautorstwo i udział w realizacji projektu: „Dobry Nauczyciel Tea(n)Fa wart” (2019/2020) –Akademia Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie.
  • Udział w realizacji projektu „Kreator kariery – rozwój doradztwa edukacyjno – zawodowego w powiecie pułtuskim” (2017/2018).
  • Udział w realizacji VIII krajowej rundy międzynarodowych badań ankietowych nad zdrowiem młodzieży szkolnej Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) 2017/2018.
  • Udział w realizacji Projektu Unijnego „Staż i praktyka atutem przyszłego pracownika” (Zespół Szkół im. Bolesława Prusa w Pułtusku – 2017 – 2018).
  • Członkostwo w zespole zajmującym się realizacją międzynarodowego projektu naukowo – badawczego „Nabywanie kompetencji nauczycielskich – rekonesans badawczy”, realizowanego w ramach Międzynarodowej Umowy o Współpracy zawartej w dniu 03.11.2016 r., podjętego we współpracy: Akademia Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku oraz Univerzita v Presove.
  • Udział w projekcie naukowo-badawczym pt. „Przygotowanie nauczycieli do pracy z dziećmi z chorobami przewlekłymi i udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej”, realizowanym w Katedrze Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego.  Czas realizacji projektu: lata 2015-2017.

Zainteresowania:

  • podróże bliskie i dalekie, ale zawsze ciekawe i uczące
  • dobra literatura
  • fotografia
  • zdrowy i świadomy styl życia
  • dobre jedzenie
  • skandynawski design