Wykładowcy / Eksperci

dr Marlena Kowalczyk

Zdjęcie Marlena Kowalczyk
Ikona tytuł naukowy

Stanowisko:

adiunkt

Pedagog, ekonomista, autorka 3 monografii, ponad 100 artykułów i redaktor 16 prac zbiorowych z zakresu pedagogiki społecznej, rodziny, przedszkolnej i wczesnoszkolnej.  Ostatnie prace badawcze dotyczą urzeczywistniania wizji wychowawczej w środowisku rodzinnym, wykorzystania metody projektu w edukacji, wpływu pandemii na sytuację społeczno-ekonomiczną oraz potencjału instytucji kultury i nauki w niwelowaniu sytuacji kryzysowych. Posiada doświadczenie w zakresie aktywizacji zawodowej oraz pracy z wychowankami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Laureatka II miejsca w Konkursie Nauczyciel na Medal w roku 2021.

Specjalizuje się w zagadnieniach:

  • pedagogika społeczna, rodziny, przedszkolna i wczesnoszkolna

Prowadzone zajęcia:

  • Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
  • Podstawy edukacji polonistycznej
  • Animacja społeczno- kulturowa
  • Metodyka edukacji polonistycznej
  • Pedagogika
  • Metodyka zajęć pozaszkolnych i pozalekcyjnych
  • Monitorowanie i ocenianie postępów edukacyjnych uczniów
  • Projekt edukacyjny
  • Seminarium magisterskie

Współpracuje z:

  • Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University, Kropyvnytskyi, Ukraine;
  • Netaji Subhas University of Technology, New Delhi, India;
  • Kropyvnytskyi Institute of State and Mucicipal Governance, Ukraine;
  • Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego

Publikacje:

  • Koncepcje wychowawcze współczesnych rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym w aspekcie koherencji, IMPULS Kraków, 2020, ss. 1-380.
  • Science centres in post-pandemic reality – educational and market context, „Kultura i Wychowanie”, nr 2 (20)/21, (współautorzy: B. Gotwald, P. Deshwal, O. Shaumian), s. 73-86.
  • Research of features of manifestation of junior schoolchild’s egotism in communication with peers, „Insight: the psychological dimensions of socjety”, 2020, no 4, s. 73-89 (współautor: Radul Iryna H., Hundarenko Olena V.)

Udział w projektach:

  • Zagrożenie fonoholizmem u nastolatków w czasie pandemii COVID-19
  • Hejt w Internecie w opinii współczesnych nastolatków
  • Konsekwencje edukacji zdalnej u dzieci w wieku wczesnoszkolnym w stanie postpandemicznym
  • Analiza teoretyczna potencjału centrów nauki w środowisku post-pandemicznym
  • Analiza właściwości egoizmu dziecięcego z perspektywy jego ekspresji w komunikacji z rówieśnikami

Zainteresowania:

  • pedagogika społeczna, rodziny, przedszkolna i wczesnoszkolna,
  • ekonomia