Pedagogika II stopnia (nauczycielskie)
Kandydat

Pedagogika II stopnia (nauczycielskie)

Opis kierunku Moduły Programy Możliwości zatrudnienia Wykładowcy Atuty Opłaty Załączniki Aplikacja

Masz pytania?

Biuro Obsługi Studenta

telefon

+48 46 834 40 02

telefon

+48 46 834 40 09

Ikona poziom kształcenia

Poziom kształcenia:

Studia II stopnia

Ikona tryb studiów

Tryb studiów:

Stacjonarne, Niestacjonarne

Ikona czas trwania

Czas trwania:

2 lata (4 semestry)

Ikona dziedzina

Dziedzina:

nauki społeczne

Ikona dyscyplina naukowa

Dyscyplina naukowa:

pedagogika

Ikona tytuł zawodowy

Tytuł zawodowy:

Magister

Opis kierunku

Pedagogika to studia o profilu praktycznym dla tych, którzy chcą pogłębić wiedzę oraz umiejętności w zakresie analizy i interpretacji współczesnych zjawisk i procesów wychowawczych, edukacyjnych, opiekuńczych, resocjalizacyjnych, terapeutycznych oraz socjoterapeutycznych.

Kierunek ten stanowi profesjonalne przygotowanie do aktywności zawodowej w zakresie diagnozowania problemów wychowawczych, prowadzenia działań terapeutycznych i profilaktycznych, analizy przyczyn niepowodzeń szkolnych czy podejmowania wszechstronnych działań korekcyjnych i kompensacyjnych wobec dzieci i młodzieży.

Kształcenie na kierunku pedagogika drugiego stopnia jako kształcenie przygotowujące do zawodu nauczyciela, czyli nauczycielskie (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela) przeznaczone jest dla absolwentów studiów I stopnia na kierunku pedagogika. Po zakończeniu pełnego cyklu kształcenia na kierunku pedagogika (studia pierwszego i drugiego stopnia) absolwenci otrzymują kwalifikacje nauczycielskie do pracy w przedszkolach, szkołach oraz w placówkach systemu oświaty

 

Na tym kierunku:

  • poznasz współczesne teorie dotyczące wychowania, opieki, uczenia się i nauczania, resocjalizacji, terapii pedagogicznej i profilaktyki
  • zdobędziesz zaawansowaną wiedzę teoretyczną na temat metodyki wykonywania zadań, procedur, norm i dobrych praktyk, stosowanych w wybranym obszarze działalności pedagogicznej
  • zapoznasz się z trendami rozwojowymi i dowiesz się jakie dylematy współczesnej cywilizacji wpływają na rozwój jednostek, grup i społeczeństw
  • nauczysz się dobierać i stosować właściwe metody i narzędzia w działalności naukowej oraz zawodowej, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
  • dowiesz się jak prognozować i modelować złożone procesy społeczne oraz ich praktyczne skutki z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi
  • poznasz specyfikę głównych środowisk wychowawczych oraz zasady ich funkcjonowania
  • wykorzystasz zdobytą wiedzę teoretyczną w praktyce edukacyjnej poprzez udział w rozbudowanym module praktyk
Moduły do wyboru

Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z profilaktyką społeczną

Moduł ten jest przeznaczony dla osób, które chcą pogłębić umiejętności i kompetencje niezbędne w procesie stawiania diagnozy sytuacji wychowawczych i opiekuńczych oraz do prowadzenia działań terapeutycznych, profilaktycznych, pomocowych i mediacyjnych w stosunku do jednostek, rodzin i środowisk wychowawczych, które nie są w stanie samodzielnie spełniać podstawowych funkcji społecznych. Program nauczania również uwzględnia analizę sytuacji wychowawczej i rozwojowej, interpretację zjawisk i procesów społecznych, rodzinnych, specyfikę funkcjonowania podopiecznych i wychowanków oraz planowanie i wdrażanie projektów profilaktycznych.

Po zakończeniu cyklu kształcenia absolwent jest przygotowany do organizowania i koordynowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty (jako pedagog szkolny, wychowawca na świetlicy szkolnej) oraz do pracy w  placówkach opiekuńczo-wychowawczych, świetlicach środowiskowych, internatach, bursach, ośrodkach szkolno-wychowawczych, schroniskach dla nieletnich, domach pomocy społecznej oraz w innych instytucjach, fundacjach i organizacjach pozarządowych zajmujących się działalnością opiekuńczo-wychowawczą, profilaktyczną i kompensacyjną.

Pedagogika szkolna z edukacją medialną

Moduł ten jest przeznaczony dla osób, które chcą pogłębić umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy z dziećmi i młodzieżą w charakterze nauczyciela pedagoga szkolnego specjalizującego się w problematyce wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, w tym: osoby gotowej do prowadzenia działań pedagogicznych i edukacyjnych w przestrzeni wirtualnej i medialnej bądź specjalisty w zakresie edukacji zdalnej i mediów w placówkach szkolnych, jak też pozaszkolnych, opiekuńczo-wychowawczych, administracyjnych czy kulturalno-oświatowych. Studenci uzyskują również wiedzę między innymi na temat zastosowań nowych technologii w pracy pedagogicznej i edukacyjnej, problematyki mediów społecznościowych, zagadnień związanych z autoprezentacją on-line, cyberbezpieczeństwem, czy zasad umiejętnego korzystania z internetowych zasobów edukacyjnych.

Terapia pedagogiczna z socjoterapią

Moduł ten jest przeznaczony dla osób, które chcą pogłębić umiejętności i kompetencje niezbędne do samodzielnego przeprowadzenia diagnozy i terapii dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się i/lub zaburzeniami rozwoju ruchowego, emocjonalnego i społecznego, organizowania różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wspierania rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. Studenci uzyskują również wiedzę na temat zasad korekcji i kompensacji oddziaływań terapeutycznych wobec dziecka/uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz poznają metodyczne podstawy oddziaływań terapeutycznych uczniów z różnego rodzaju zaburzeniami.

Absolwent otrzyma kwalifikacje nauczyciela terapeuty pedagogicznego w przedszkolach, szkołach i placówkach systemu oświaty, nauczyciela pedagoga, nauczyciela współorganizującego proces kształcenia, będzie posiadał przygotowanie do wielowymiarowej pracy pedagogicznej  obejmującej: diagnozowanie zaburzeń u dzieci i młodzieży, projektowanie oraz prowadzeni programu pracy terapeutycznej z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,  uzyska także kwalifikacje do pracy w świetlicach środowiskowych i socjoterapeutycznych, w instytucjach profilaktyki społecznej, w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, ośrodkach pomocy rodzinie, organizacjach i instytucjach zajmujący się rozwiązywaniem problemów i trudności oraz planowaniem rozwiązań oraz realizacji działań naprawczych

Pedagogika resocjalizacyjna z socjoterapią i profilaktyką społeczną

W obszarze tego modułu studenci uzyskują pogłębione umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi – niedostosowanymi społecznie lub zagrożonymi niedostosowaniem społecznym. W toku nauki studenci uzyskują wiedzę na temat współczesnych koncepcji w pedagogice resocjalizacyjnej i penitencjarnej oraz nowych tendencji w metodyce oddziaływań resocjalizacyjnych.

Absolwent jest przygotowany do analizy złożonych problemów wychowawczych, opiekuńczych, pomocowych i terapeutycznych, a także do projektowania i realizacji zajęć z różnymi grupami społecznymi, może podjąć pracę w placówkach systemu oświaty jako nauczyciel pedagog, nauczyciel współorganizujący proces kształcenia, nauczyciel wychowawca w szkolnych schroniskach młodzieżowych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, a także w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, resocjalizacyjnych, penitencjarnych, socjoterapeutycznych, profilaktycznych, w zakładach karnych, w aresztach śledczych, w strukturach policji, ośrodkach interwencji kryzysowej, w ośrodkach wczesnej interwencji, w świetlicach środowiskowych i socjoterapeutycznych, jako kurator społeczny oraz kurator zawodowy (po odbyciu aplikacji kuratorskiej).

Programy studiów
pobierz plik Pedagogika

Pedagogika

Możliwości zatrudnienia - ikona

Możliwości zatrudnienia

Dla ścieżki kształcenia nauczycielskiego (w zależności od wybranego modułu):

  • placówki oświatowe (przedszkola i szkoły)
  • młodzieżowe ośrodki wychowawcze i socjoterapii
  • placówki opiekuńczo-wychowawcze i terapeutyczne
  • instytucje profilaktyki społecznej i wymiaru sprawiedliwości
  • placówki resocjalizacyjne i penitencjarne
  • świetlice środowiskowe i socjoterapeutyczne
  • instytucje wsparcia rodziny i pomocy społecznej
  • środki masowego przekazu i instytucje medialne
  • firmy edukacyjne i szkoleniowe
  • jako kurator społeczny oraz kurator zawodowy (po odbyciu aplikacji kuratorskiej)
Możliwości zatrudnienia - ilustracja
Wykładowcy / eksperci
Zdjęcie wykładowcy Piotr Klimczyk

mgr Piotr Klimczyk

Asystent

Specjalista w zakresie psychologii narracyjnej, cyberpsychologii, psychologii wychowawczej oraz badań jakościowych w naukach społecznych. Pracuje jako psycholog w Szkole podstawowej nr 4 w Skierniewicach oraz Promente Rozwój i Wsparcie.

Specjalista w zakresie psychologii narracyjnej, cyberpsychologii, psychologii wychowawczej oraz badań jakościowych w naukach społecznych. Pracuje jako psycholog w Szkole podstawowej nr 4 w Skierniewicach oraz Promente Rozwój i Wsparcie.

biogram
Zdjęcie wykładowcy Agnieszka Płusajska-Otto

dr Agnieszka Płusajska-Otto

adiunkt

Logopeda, trener emisji głosu i wystąpień publicznych, pedagog specjalny, wykładowca akademicki. Specjalizuje się w pracy w obszarze emisji i ekspresji głosu, prowadzi terapię logopedyczną z zakresu rehabilitacji głosu i zaburzeń płynności mowy oraz...

Logopeda, trener emisji głosu i wystąpień publicznych, pedagog specjalny, wykładowca akademicki. Specjalizuje się w pracy w obszarze emisji i ekspresji głosu, prowadzi terapię logopedyczną z zakresu rehabilitacji głosu i zaburzeń płynności mowy oraz zajęcia indywidualne i grupowe z wystąpień publicznych.

W PUSP prowadzi wiele zajęć z zakresu metodyki oraz diagnozy i terapii pedagogicznej w sposób szczególny kładąc wszędzie nacisk na ważne dla danego obszaru zagadnienia logopedyczne.

biogram
Zdjęcie wykładowcy Jagoda Przybysz

dr Jagoda Przybysz

adiunkt

Absolwentka Wydziału Nauk o Wychowaniu oraz Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Pedagożka wieku dziecięcego, rewalidatorka, współwłaścicielka Agencji Badawczej EDBAD.

Na uczelni prowadzi zajęcia dydaktyczne w obszarze wspierania dzieci...

Absolwentka Wydziału Nauk o Wychowaniu oraz Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Pedagożka wieku dziecięcego, rewalidatorka, współwłaścicielka Agencji Badawczej EDBAD.

Na uczelni prowadzi zajęcia dydaktyczne w obszarze wspierania dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwojowych uwarunkowań nauczania języka obcego w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, a także metodologii badań społecznych, w tym badań pedagogicznych.

W pracy dydaktycznej łączy wiedzę teoretyczną z doświadczeniem badawczym i praktyką edukacyjną.

biogram
Ponadprogramowe atuty
Ikona Spotkania z doradcą

Spotkania z doradcą kariery

dowiedz się więcej

Ikona sekcje sportowe

Sekcje sportowe AZS

dowiedz się więcej

Ikona koła naukowe

Koła naukowe

dowiedz się więcej

Ikona Samorząd studencki

Samorząd studencki

dowiedz się więcej

Ikona projekty ue

Projekty UE

dowiedz się więcej

Opłaty

Czy wiesz, że wszystkie kierunki na studiach stacjonarnych są bezpłatne?

Odpłatność za kształcenie studentów na studiach niestacjonarnych w roku akademickim 2024/2025
KIERUNEK OPŁATA ZA SEMESTR OPŁATA ZA ROK
Pedagogika 3480 zł
6960 zł

Jednorazowa opłata rekrutacyjna 85 zł (przy aplikowaniu na więcej niż jeden kierunek opłatę uiszcza się tylko jeden raz).

Opłaty za studia student reguluje według Zasad uiszczania opłat za usługi edukacyjne i opłat innych oraz Umowy o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne i inne opłaty na studiach niestacjonarnych w Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego.

Kolegium Medyczno-Przyrodniczo-Techniczne